fredag den 14. september 2012

Årsdag på Toldboden

Manden og jeg har været sammen i 9 år. Det er lidt af en bedrift og absolut noget vi måtte fejre.

Så ungerne kom hjem til min svigermor, pakket med nattøj, sovedyr og hvad der ellers kræves, før vi tog en tur til Frederikssund.

Først skulle vi ind og kigge på et hjemmebiograf-anlæg, som vi har haft kigget på. Ikke særlig romantisk, men praktisk nu ungerne var afsat, og vi dermed havde lejlighed til at fordybe os i detaljerne omkring et sådan køb.

Og så havde manden, som en overraskelse bestilt bord på restaurant Toldboden.

Jeg har længe gerne ville prøve at spise der, og så passede det med i dag.

Jeg blev absolut ikke skuffet. Der var hyggeligt og maden var fantastisk. Jeg bestilte en fire retters overraskelsesmenu, hvilket vil sige at jeg ikke på forhånd vidste, hvad jeg ville få at spise bortset fr,a at forret ville være fisk, mellemretten og hovedretten ville være kød og desserten noget sødt.

Først fik jeg kold- og varmerøget lakseroulade, så svinekæber. Hovedretten var svinemørbrad med løg/æblekompot med grillet ananas, rødbede og porre. Desserten var en mazarinkage med hybensirup, kokos og appelsinkogte gulerødder.

Sikke mange gode og spændende smagsoplevelser. Selv om portionerne var små og overskuelige, blev jeg mæt i både krop og sjæl. Det kan jeg klart anbefale.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar