fredag den 9. november 2012

Besøg

Til et besøg fra venner hører sig god mad og god vin. Imorgen får vi besøg af et par relativt nye venner, og da jeg godt kan lide tema mad - altså mad der hænger sammen, så har jeg (igen) valgt at lave mad fra det italienske køkken.

Det betyder forberedelse, da jeg ikke vil servere spaghetti og kødsovs. Så idag har jeg lagt oksetykkam i lage, da stegen skal marinere i 24 timer, før den skal stege i 4.

Dertil vil jeg servere kartoffelmos, rosenkål og gremolata. Til dessert vil jeg give mig i kast med pana cotta. Nu skal jeg bare finde ud af, om der skal være en forret.

Vinen bliver fra vingården, som vi besøgte i oktober.

1 kommentar:

  1. Mmmm det ser godt ud!
    Forret:
    Skær små tomater i tern (uden kernerne og snasket) Bland med salt, hvidløg, frisk basillikum i tynde strimler og sort peber.
    Rist 1½-2cm tykke skiver godt fransk flute i ovnen.
    Hæld væden fra tomaterne og bland en god olivenolie i. Kom tomaten på fluten, læg en skive mozzarella og en skive lomo (røget mørbrad) på hver. Ind i ovnen igen til osten smelter.
    Det vil passe perfekt til menuen!

    SvarSlet