lørdag den 28. juli 2012

Retrokjole

Hjemvendt fra ferie, måtte symaskinen i gang.

Vi er for længe siden blevet inviteret til år'tier fest og med en snart udløbet deadline, måtte jeg se at komme i gang. Havde fået bestilt stof, så kjolen skulle sys..

Fik hurtigt klippet de enkelte dele og så har jeg ellers siddet foran symaskinen i hvert ledigt øjeblik jeg har haft til rådighed. Jeg valgte hurtigt noget jerseystof, da jeg er lidt en sportstype (påklædningsmæssigt i hvert fald), og det har jeg det super i. Men som projektet skred frem, kunne jeg godt se, at et mere fast stof, ville have været en bedre løsning. Nåh, pyt. Det er jo kun et slags kostume, så det går jo nok.

Tror ikke det er så svært at gætte, hvilket årti jeg har valgt til festen..


Jeg har taget udgangspunkt i et 60'er inspireret kjolemønster fra Onion (2036) hvor jeg har kortet meget af kjolen og lavet empiresnit foran. Dette fungerer bedre til mit korpus.

Har købt et par hvide knæstrømper, som jeg regner med at skulle fuldende looket. Jeg nægtede at investere i et par hvide retro lakstøvler til denne ene lejlighed. I stedet må strømperne give den sidste finish.

Hvis der bliver taget et billede af mig i denne yndige sag, skal jeg nok uploade et billede.

Opdateret:

 
Der er vist dømt knæhøj karse... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar